Thursday, July 24, 2008

apE tak kEne deNgan akU?

Pelik + musykil dengan diri sendiri...heheheehe..
Misti ade je yang tak kene dengan aku...

1. Situasi 1 -: Kat kafe time beli air

Ja pesan air tea peng dan aku pun pergi order..

Aku : Bang, air limau suam satu dan tea peng satu.

Penjual : Ape tue? Tergelak sedikit..maybe pelik dengar word tue

Aku : Eh Yana..tea peng tue mende? (cam blur je...)

Yana : hahahahahaha..tea ais la!!

.::. aku diketawakan oleh budak2 terengganu yang kebetulan ade disitu .::.

2. Situasi 2 -: Kat kafe jugak..time nak bayar makanan

Aku : Kak, tomyam campur satu, nasi putih satu dan nasi goreng 'papaya' satu

Penjual : Papaya??hahahahahahahaaha....Pataya laa..hahahahahaaha...Abang, kite ade menu baru..nasi goreng 'papaya'..(menjerit kat suaminye yang 2 batu darinye...)

Aku : Cam blur je..mulut aku sebut 'papaya' ke??

.::. aku diketawakan oleh budak2 yang ade sekitar kaunter pembayaran dan kaunter order.::.

3. Situasi 3 -: Kafe bawah(Aman) time teman Ani beli makanan

Yana : Eh, nape gambar Maa ade kat sini?? (Terselit kat rak makanan yang berkaca tue)

Kami berlima pon ketawe...Aku sedikit bengang la..Camne gambar ukuran pastport aku boleh terpampang kat situ..kat dalam rak kaca makanan tue cam orang jual burger tue gune..Aku terus tanye pemilik kafe tue..Rupenye, gambar tue dah lame kat situ.. terjatuh..huhuhu..Ada 3 keping yang terjatuh dan aku yang last ambik..Agak malu la jugak..Gambar tue time aku jadik pembantu Exco la tue..Sape la yang cicirkannye...(T_T)

4. Situasi 4 -: Silap arah kiblat kat bilik sendiri

Tengah solat...time nak rukuk tue rase semacam je..Pastu, tersedar..aku silap arah kiblat!!sepatutnya aku mengadap arah katil aku.....

5. Situasi 5 -: Silap bagi tumpuan dalam kuliah

Aku terdengar Prof. Mad bagitau yang tutorial beliau start minggu ke-4. Aku begitu yakin walaupun kawan2 lain tak dengar.(Semua kawan-kawan tak dengar pon lecturer kate gitu).So,aku sorang tak gi kelas.Sememangnya ade kelas dan aku dah rugi sensangat(T_T)

6. Situasi 6 -: Lupe nombor matrik setelah 3 tahun belajar

Time nak isi borang kelulusan membuat projek, aku boleh tak ingat nombor matrik aku.Puas aku recall tapi tidak berjaya jugak!!Lastly, bukak purse dan tengok kad matrik sendiri..Nape boleh lupe??Aku dah 3 tahun gune nombor tue!!!Blur????

Ape yang dah berlaku dengan aku??????????????????????????

.::. semua nie berlaku dalam sehari..bad day(T_T) .::.

No comments: