Saturday, September 20, 2008

careLess Lagik!!

careless lagik...whew...
Penyakit aku yang sukar diubati...
aku dah tak tau nak buat camne lagik..(T_T)
Amat sukar menyingkirkan 'virus careless' nie dalam diri aku(T_T)
Semalam time nak beli makanan sahur(nasik lemak....) kat kafe Aman..
aku boleh tertinggal handset aku kat meja Mama (tauke nasik lemak)

Alahai......
Pastu, mula lah gabra bile sedar aku tak pegang handset(*_*)
Terus suruh Anie miskol...
Takde makne nye miskol-miskol...
Sebabnye, aku 'silent' kan handset aku..
Kelam kabut, carik kat meja-meja yang aku singgah sebelum balik tue..
Sume takde(T_T)
Lastly, aku carik kat tempat jual air..
Mama dengar aku kecoh-kecoh tanye Pakcik yang jual air..
Mama siap sound lagik : 'nasib baik Mama jumpe..kalu orang lain??'
Aku tersenyum manis..hehehehehe...
Thanks Mama....
Tapi rasenye, takde yang berkenan lah kat handset aku nie..hehe..

Actually, nie kali ke-3 aku tertinggal handset..

Kali pertama : aku berlari-lari ke kelas. Time tue ade kelas malam(paper Dr.Ong)
Tetibe aku dengar bunyi bende jatuh..Aku pon berhenti dan check. Rupe-rupenye handset yang jatuh. 2 handset plak tue ( Rumate tertinggal handset dan suruh aku tolong bawak bagi kat die)
carik punyer carik, handset rumate jatuh dalam longkang. Handset aku ade orang terjumpe dan orang tersebut kontek kawan aku suruh ambik pada die..( Setiap kali melintasi longkang tersebut, misti teringat kenangan nie...huhuhu..Thanks to Abg. Fajar Harapan yang tolong carik handset dalam longkang. Yang mengharukan, dorang langsung tak bagi aku dan Yana masukkan tangan kitorang dalam longkang tue.(gentleman tol..hehehe)

Kali kedua : tertinggal kat ruang TV. Ade akak yang jumpe dan akak tue dapat detect aku lah pemilik handset tersebut kerana screen saver handset tue adalah pic 'penyu'..hehehe..


.::. semoga aku tak 'careless' lagik.. .::.

No comments: