Wednesday, October 29, 2008

kenape ye?

Aku terfikir sesuatu perkara...(chewah....^_^)
Kenape seseorang itu wujud dalam hidup kite?
Kenape seseorang itu wujud, kemudian hilang dan wujud kembali seterusnye hilang kembali?
Kenape perlu ade pertemuan sekiranye disusuli dengan perpisahan?
dan..
Kenape aku suke die??( 'suke' dalam konteks persahabatan...)

Kisah 1
Aku mula kenal die sejak tingkatan satu di Sekolah Menengah Agama Alfalah..
Kami sekelas time tue..(Form 1 Ibnu Sina -1C)
Kami berkawan baik sejak mula-mula masuk kelas tue..
Die duduk meja depan aku je..
Kemudian bergaduh...
Aku ganas time tue..hehe..Aku tolak meja die dan lari keluar kelas..Sampai habis waktu belajar barulah aku masuk kembali untuk amik beg sekolah aku..Tapi takde,Cousin aku dah tolong kemaskan (^_*)
Seminggu jugak lah kami tak bertegur sape...huh!!sape suruh carik pasal dengan aku???
Sampailah satu hari,die pusing belakang dan bercerita dengan kawan sebelah die,Firdaus..
Die : Ey..mung nok tau dok se cerite?
Firdaus : Mende?
Die : Minggu lepas ade budok kene histeria...

Aku yang terdengar perbualan tue dengan penuh minatnye menyampuk..
' sape kene??' Time tue, aku langsung tak ingat yang aku gaduh dengan die.

Die tengok aku dan menjawab... 'Mung la..sampai tolok meja aku'

Aisey..terkene aku..hehe..Rupanye tue gimik die nak kenekan aku..
Lepas tue, kami pon berbaik lah...Gara-gara cerite 'histeria'nye..
Then, start form 3,perempuan dan lelaki diasingkan.So,aku tak kawan dah dengan die lepas tue..
Sampailah baru-baru nie, kami terjumpe dalam 'friendster'..
kami sama-sama tak sangka yang kami masih ingat each others..hehe..
Aku suke kawan dengan die sebab...

  • Die selalu bagi aku ceramah agama melalui email..Bes sangat ustaz tue(^_^)
  • Die poskan DVD yang mengandungi cerite-cerite terkini..
  • Die tolong aku time laptop aku ade problems..

Tapi..thanks 4 everything..frenzship never end!!

kisah 2

Time birthday die tahun 2006, die turunkan status persahabatan kami.Daripada kawan baik menjadi kawan biase.Die suruh jangan message die dan just jadi kawan biasa padahal kitorang dari Form 1 bersama dan same-same merantau ke Sekolah Teknik Kemaman..Teruk jugak keadaan aku sekitar minggu 'clash' dengan die..
Aku suke berkawan dengan die sebab..

  • Die selalu bersama aku time aku susah atau senang..Time form 2 and 3 kami duk bersebelahan
  • Kami selalu belajar bersama..
  • Kami mempunyai minat yang same..Sukakan kartun 'Dragon Ball, Power Rangers, Naruto', cerite seram dan macam-macam lagi la..
  • Aku selalu lepak kat rumah die bile ade kelas tambahan
  • Mama die yang berikan ubat jerawat time muke aku bermasalah.Agak teruklah..
  • Die yang suruh aku pakai Maxis sebab senang nak berkontek..(Time tue,aku pakai Celcom)
  • Die lah pengkritik tetap aku
  • Walaupun berlainan kelas time kat SMTK,die selalu jugak datang kelas aku..
  • Kami pernah buat perjanjian..'sape kapel dulu kene belanje...'hehe..Agaknye die dah kapel ke??

Kenape perlu ade perpisahan?? Aku teringin nak jupe die balik..Nak tau camne die sekarang..Hari tue, ade terjumpe 'frendster' die..tapi aku x add..tak tau kenape...

.::.TSR, i miz u soo much...Semoga TSR sihat sokmo,sukses duniakhirat .::.

No comments: