Thursday, February 28, 2008

maaf vs sori



Or



maaf?? sori??
maaf = sori

memang sama makna laa..
'maaf' dalam bahasa melayu dan 'sori' dalam english..
mane ade beza??
tapi...

bagi aku..2 word ni memang berbeza..aku sering kali menuturkan 'sori' tapi agak jarang menuturkan 'maaf'..
why??

sebab bagi aku 'maaf' lebih bermakna..dan jika aku betul-betul rase bersalah dan sememangnya itu adalah kesalahan aku..aku akan mintak maaf..kirenye ucapan 'maaf' dari hati yang ikhlas..^_^

'sori' pulak..word yang sering aku ucapkan..macam dah sebati..sentiasa 'ter' ucap..
'ops..sori' ucap aku bile terlanggar orang yang tak dikenali..

jadi..bagi aku kedua-dua word nie memang berbeza..biarlah bagi orang lain takde bezanya pun..huhuhuhu..

*sejak 2,3 hari nie..asyik mimpi my ummi&aboh je..rindu tol (*_*)

No comments: